Spirulina – co to jest? Właściwości, dawkowanie, zastosowanie

6 grudnia, 2023

Algi morskie cieszą się bardzo dużą popularnością, a jednym z najpopularniejszych rodzajów jest oczywiście spirulina. To alga zawierająca w sobie mnóstwo cennych witamin i minerałów, dlatego nikogo nie powinien dziwić fakt, że jest obecnie tak często suplementowana. Jakie właściwości ma spirulina, jak powinno się ją stosować i kiedy warto po nią sięgnąć? Nie pozostaje nic innego, jak poznać odpowiedzi na wszystkie te pytania. 

Spirulina – czym tak właściwie jest? 

Jak już zostało wspomniane spirulina to alga morska, występująca w postaci sproszkowanej, dlatego śmiało można ją suplementować w formie kapsułek. Oczywiście najlepiej byłoby to robić pod czujnym okiem wykwalifikowanego specjalisty, aby stosować ją jedynie w tych przypadkach, w których może się to okazać bardzo istotnym wsparciem i jednocześnie nie obawiać się o niewłaściwe dawkowanie specyfiku. Spirulina odznacza się bogatą zawartością pełnowartościowego białka. 

Spirulina – właściwości zdrowotne oraz inne przydatne informacje 

Osoby zastanawiające się nad regularną suplementacją spiruliny w tabletkach powinny najpierw poznać podstawowe właściwości zdrowotne spiruliny oraz informacje dotyczące zawartości witamin i minerałów. W spirulinie można odnaleźć nie tylko pełnowartościowe białko, ale też spore pokłady: 

  • witamin z grupy B, 
  • witaminy A, C oraz E, 
  • żelaza, cynku, magnezu i potasu, 
  • luteiny, 
  • nienasyconych kwasów tłuszczowych. 

Wszystko to sprawia, że spirulina cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony młodych jak i dużo starszych pacjentów. Omawiana alga morska ma bardzo wszechstronne właściwości zdrowotne, ponieważ korzystnie wpływa m.in. na: 

  • obniżenie stresu oksydacyjnego, 
  • ograniczenie wypadania włosów i poprawę stanu paznokci oraz skóry, 
  • kontrolowanie masy ciała, 
  • zwiększenie siły mięśni i odzyskanie witalności, 
  • eliminowanie pierwszych oznak zmęczenia, 
  • wzmocnienie układu odpornościowego, 
  • wspomaganie pracy układu immunologicznego. 

Znając już właściwości zdrowotne spiruliny, wiele osób zdecyduje się na jej wypróbowanie, ale za każdym razem należy to zrobić w jak najbardziej rozsądny sposób. dostosowując się przy tym do wskazanych przez specjalistę dawek. 

Spirulina zastosowanie – co trzeba wiedzieć na ten temat? 

W tym miejscu wypadałoby poznać najpopularniejsze zastosowanie spiruliny. Po wskazany wyżej specyfik sięgają głównie te osoby, które: 

  • chcą skutecznie oczyścić własny organizm z nadmiaru toksyn, 
  • chcą uzupełnić swoją dotychczasową dietę o istotne minerały i witaminy, 
  • chcą obniżyć poziom cholesterolu, 
  • chcą się bezpiecznie odchudzać i bezproblemowo kontrolować aktualną masę ciała, 
  • chcą zmniejszyć ryzyko pojawienia się schorzeń układu krążenia. 

Zastosowanie spiruliny jest jednak znacznie bardziej rozbudowane, dlatego należałoby porozmawiać na ten temat ze specjalistą i wspólnymi siłami wdrożyć ją do przygotowywanego planu suplementacji. 

Spirulina dawkowanie – na co trzeba uważać? 

Najważniejszą kwestią dla osób, które zdecydują się na stosowanie omawianej algi morskiej jest oczywiście prawidłowe dawkowanie spiruliny. Wiele osób nie posiada na ten temat dostatecznie rozwiniętej wiedzy. Warto wiedzieć o tym, że dawkowanie spiruliny w postaci sproszkowanej nie powinno przekraczać 1-4 g dziennie. Właściwą dawkę ustala specjalista, dlatego nie należy się wzbraniać przed konsultacją medyczną i jak najszybciej udać się po merytoryczne wsparcie do wykwalifikowanego eksperta. 

Przeciwwskazania do stosowania spiruliny 

Było już trochę o wskazaniach do stosowania spiruliny, lecz warto byłoby poruszyć temat ewentualnych przeciwwskazań do stosowania tej algi morskiej. Kluczem do sukcesu jest to, aby omawiana substancja była jedynie uzupełnieniem podstawowej diety. Spirulina nie powinna być stosowana przez osoby zmagające się z chorobami autoimmunologicznymi oraz fenyloketonurią. Wszystkie informacje na ten temat uzyska się od wybranego specjalisty, dzięki czemu kuracja z wykorzystaniem spiruliny będzie całkowicie bezpieczna i w stu procentach przemyślana. W końcu chudnąć należy z głową i w rozsądnym tempie.

Ostatnie artykuły

Kwas foliowy wzbogacony o B6, B12 i E – jak działa?

Kwas foliowy wzbogacony o B6, B12 i E – jak działa?

Kwasy foliowy, witamina B6, B12 i E to składniki, które odgrywają niezwykle ważną rolę w utrzymaniu zdrowia naszego organizmu. Działają one nie tylko jako witaminy, ale również jako składniki odżywcze o potężnych właściwościach. Dlatego też coraz częściej decydujemy...

Magnez + B6 to idealny suplement diety dla zdrowia i energii

Magnez + B6 to idealny suplement diety dla zdrowia i energii

Cytrynian magnezu wzbogacony witaminą B6 - idealny suplement diety dla zdrowia i energii Cytrynian magnezu to organiczny związek chemiczny, który jest jednym z najlepiej przyswajalnych form magnezu. Jest to składnik odgrywający kluczową rolę w wielu procesach...

Translate »